Uw Welzijn, onze zorg! Inloggen

Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Hadi Zorg

Artikel 1: Doel van de Algemene Voorwaarden
Deze algemene voorwaarden informeren cliënten over belangrijke zaken met betrekking tot de zorg- en dienstverlening van Hadi Zorg. Hierin wordt beschreven wat u van Hadi Zorg mag verwachten en wat Hadi Zorg van u verwacht, zodat de zorgverlening zo goed mogelijk verloopt.

Artikel 2: Uitgangspunten voor Zorgverlening
De medewerkers van Hadi Zorg werken volgens de volgende uitgangspunten:

  • Cliëntgerichtheid: De behoeften, voorkeuren en wensen van de cliënt staan centraal. Er wordt samen gewerkt aan oplossingen die het beste aansluiten bij de persoonlijke situatie van de cliënt.
  • Professionaliteit: Alle werkzaamheden worden uitgevoerd door medewerkers die beschikken over de juiste kennis, vaardigheden en ervaring om de zorg op een hoog niveau te leveren.
  • Respect: Medewerkers tonen respect voor de culturele, sociale en levensbeschouwelijke achtergrond van de cliënt. Dit is een integraal onderdeel van de werkwijze.
  • Zelfredzaamheid: Hadi Zorg streeft ernaar cliënten te ondersteunen in het behouden van regie over hun eigen leven en stimuleert waar mogelijk de zelfstandigheid.
  • Transparantie: Er wordt altijd open en eerlijk gecommuniceerd met cliënten over mogelijkheden, afspraken en verwachtingen.

Artikel 3: Levensbeschouwing
Hadi Zorg hanteert een levensbeschouwelijk uitgangspunt van open pluriformiteit. Cliënten en medewerkers van alle overtuigingen zijn welkom. Er wordt gezocht naar een passende match tussen cliënt en zorgverlener, met respect voor ieders identiteit.

Artikel 4: Ethiek
Ethische kwesties worden benaderd binnen de kaders van de Nederlandse wet- en regelgeving, met een open houding en wederzijds respect. Er wordt gestreefd naar oplossingen die toekomstgericht zijn en de waarden van alle betrokkenen respecteren.

Artikel 5: Zorgvisie
Hadi Zorg heeft als visie dat cliënten zoveel mogelijk de regie over hun eigen leven behouden, met keuzevrijheid en zelfredzaamheid als uitgangspunt. Binnen de kaders van indicaties en rechten en plichten van cliënten en zorgverleners worden de wensen van de cliënt verwerkt in een persoonlijk zorgplan. Hierbij wordt rekening gehouden met:

  • De persoonlijke match tussen cliënt en zorgverlener.
  • De tijd, duur en momenten van zorgverlening.
  • Prioriteiten in werkzaamheden.
  • Persoonlijke gebruiken en huishoudelijke routines.

Alle afspraken worden vastgelegd in een zorgplan en geëvalueerd om de kwaliteit en afstemming op de behoeften van de cliënt te blijven waarborgen.

Artikel 6: Zorgdossier en Zorgplan
Voor zorgverlening wordt een zorgplan opgesteld op basis van:

  • Indicaties vanuit het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) voor cliënten met recht op zorg.
  • Indicaties vanuit de Wmo-wet voor cliënten met ondersteuning vanuit de gemeente.
  • Indicaties vanuit de Zvw (Zorgverzekeringswet), vastgesteld door wijkverpleegkundigen.

Het zorgplan wordt afgestemd op uw wensen, die zoveel mogelijk in de zorgverlening worden verwerkt. Het zorgplan maakt deel uit van het zorgdossier dat bij u thuis wordt bewaard. Dit dossier dient als communicatiemiddel tussen zorgverleners, mantelzorgers en de cliënt zelf. Hadi Zorg verwacht dat u meewerkt aan het hanteren van het zorgdossier. Een nadere uiteenzetting van de rechten en plichten van cliënt en zorgverlener is opgenomen in een gelijknamig document binnen dit dossier.

Artikel 7: Indicaties en Verwerking
Het aantal uren zorg dat is geïndiceerd, is een gemiddelde. Hadi Zorg kan en mag hiervan afwijken binnen de door de indicatiesteller gestelde grenzen, zoals die gelden voor:

  • Wmo-indicaties (Wet maatschappelijke ondersteuning).
  • Zvw-indicaties (Zorgverzekeringswet), vastgesteld door wijkverpleegkundigen.
  • CIZ-indicaties (Centrum Indicatiestelling Zorg).

Bij een aanzienlijke en/of blijvende wijziging in uw zorgbehoefte kan door u of Hadi Zorg een vervolgindicatie worden aangevraagd. Wanneer de nieuwe indicatie afwijkt van de bestaande, wordt de wijziging schriftelijk vastgelegd. Als de indicatie vervalt, wordt de zorg beëindigd.

Criteria voor opname of overplaatsing naar een zorginstelling:
Thuiszorg is bedoeld voor cliënten die met adequate ondersteuning in hun vertrouwde omgeving zelfstandig kunnen blijven wonen. Indien dit niet meer mogelijk is, kan tijdelijke of permanente overplaatsing naar een zorginstelling noodzakelijk zijn. Redenen hiervoor kunnen zijn:

  • De cliënt kan thuis niet (meer) zelfstandig functioneren.
  • Het is voor de veiligheid van de cliënt niet langer verantwoord om thuis te blijven.
  • Doelstellingen kunnen niet worden gehaald met eerstelijnszorg.
  • Adequate mantelzorg is niet beschikbaar.
  • De cliënt wenst naar een instelling voor klinische revalidatie.
  • Multidisciplinaire aanpak is vereist bij complexe problematiek.
  • Handicap is niet meer revalideerbaar of er is behoefte aan terminale zorg.
  • Er is behoefte aan tijdelijke intensieve zorg.

Hadi Zorg zal in dergelijke situaties advies en ondersteuning bieden bij het proces.

Artikel 8: Kosten en Betaling
Hadi Zorg registreert de zorguren die u ontvangt door middel van elektronische registratie (PGB-dossier) of met behulp van werkurenlijsten. Op basis van deze registraties worden uw zorguren gedeclareerd.

Voor zorgverlening in natura waaraan een indicatie van het CIZ ten grondslag ligt, betaalt u een Eigen Bijdrage Thuiszorg die geïnd wordt door het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Deze rekening ontvangt u één keer per vier weken. Over de hoogte van deze eigen bijdrage kunt u meer informatie krijgen bij het CAK in Den Haag, kosteloos te bereiken onder telefoonnummer 0800 – 1925.

Indien u zorg via een Persoonsgebonden Budget (PGB) inkoopt, wordt het budget dat bedoeld is voor het inkopen van zorg geïncasseerd door Hadi Zorg. Hiervoor kunt u een machtiging tot automatische incasso afgeven, of indien gewenst, een acceptgiro of factuur ontvangen. Ook in die situatie is een indicatie van het CIZ het uitgangspunt en betaalt u uiteindelijk niet meer dan uw Eigen Bijdrage Thuiszorg.

U kunt ook zonder indicatie zorgverlening ontvangen. In dat geval ontvangt u een factuur gebaseerd op de geldende tarieven.

Artikel 9: Betreden van de Woning
Medewerkers van Hadi Zorg respecteren uw privacy en betreden uw woning alleen na toestemming van de cliënt.

Artikel 10: Privacybescherming
Ter bescherming van uw privacy hanteert Hadi Zorg een privacyreglement. Dit reglement voldoet aan de wettelijke voorschriften en regelt onder meer uw recht op inzage in en geheimhouding van uw gegevens. Medewerkers zijn gehouden zorgvuldig met uw persoonsgegevens om te gaan. Wij verwachten van u eveneens dat u zorgvuldig omgaat met de privacy van onze medewerkers.

Het privacyreglement is beschikbaar via de volgende link:
Klik hier om het Privacyreglement in te zien (PDF).

Artikel 11: Voorzorgsmaatregelen
Bij aanvang van de zorgverlening verlangen wij van u dat u onze medewerkers op de hoogte stelt van al uw eisen en wensen ten aanzien van het gebruik van uw privé-eigendommen, voor zover dit in de uitoefening van hun functie van belang is.

Wij verwachten van u dat u geld en kostbaarheden op een afgesloten plaats in huis bewaart. Het is te allen tijde verboden onze medewerkers op de hoogte te stellen van uw pincode bij het doen van boodschappen of voor welke andere reden dan ook. Gebeurt dit toch, dan zijn eventuele gevolgen hiervan voor uw eigen risico.

Artikel 12: Gebruik van Auto
In verband met mogelijke verkeersongevallen en de daaraan verbonden gevolgen, mag de medewerk(st)er geen werkzaamheden verrichten voor de cliënt waarbij gebruik van eigen auto of die van derden nodig is. Hadi Zorg sluit elke aansprakelijkheid in deze uit.

Op verzoek van de cliënt kan bij hoge uitzondering hiervan worden afgeweken. Hiervoor is toestemming van de leiding van Hadi Zorg noodzakelijk. U bent dan als opdrachtgever aansprakelijk voor eventuele schade die niet door de verzekering van onze medewerk(st)er wordt gedekt. Daarnaast dient u onze medewerk(st)er een onkostenvergoeding te betalen volgens de richtlijnen van Hadi Zorg.

Artikel 13: Schade
Bij schade veroorzaakt door een medewerker van Hadi Zorg kunt u een beroep doen op de WA-verzekering van de medewerker.

Artikel 14: Zorgevaluatie en Klachten
Hadi Zorg streeft er altijd naar tevreden cliënten en is pas tevreden als u dat bent. Standaard zult u eens per jaar gevraagd worden een schriftelijke evaluatie van de zorgverlening te geven. Mocht de dienstverlening echter niet naar tevredenheid verlopen, dan horen wij dat graag eerder van u. U kunt ons altijd bellen en een klacht kenbaar maken. Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden. Mocht u zich eventueel laten bijstaan door een jurist, dan zijn deze kosten uiteraard wel voor uw rekening.

Artikel 15: Interne Klachtenprocedure
Wanneer u niet tevreden bent, kunt u dit in eerste instantie bespreken met degene die bij u de zorg, hulp of dienst verleent, of met zijn/haar leidinggevende. In veel gevallen leidt zo’n gesprek tot de oplossing van het probleem.

Als dat niet het geval is, dan kunt u zich met uw klacht mondeling of schriftelijk wenden tot de leiding van Hadi Zorg.

Artikel 16: Gedragsnormen
Hadi Zorg tolereert geen discriminatie op basis van leeftijd, levensovertuiging, seksuele geaardheid, huidkleur of geslacht. Dit geldt zowel voor onze cliënten als voor onze medewerkers. Hadi Zorg hanteert een gedragscode waarin deze en andere uitgangspunten ten aanzien van bejegening beschreven staan.

Bij de omgang met de cliënt dienen medewerkers zich aan deze code te houden. U kunt deze code opvragen. Als door onze medewerkers deze gedragsnormen niet in acht worden genomen (bijvoorbeeld in de vorm van seksuele intimidatie, agressie, geweld, discriminatie of vooroordelen), kunt u een klacht indienen, overeenkomstig de hierboven genoemde klachtenregeling.

Als de cliënt in strijd met algemene gedragsnormen handelt, kunnen wij de zorgverlening met onmiddellijke ingang beëindigen en de overeenkomst met u opzeggen.

Artikel 17: Acceptatie van de Dienstverlening
Onze medewerkers zullen voor iedere gewerkte dienst ter parafering een werkurenlijst aanbieden. Door middel van uw paraaf geeft u aan dat de gewerkte dienst naar behoren is uitgevoerd. De geparafeerde diensten van de werkurenlijsten worden gedeclareerd.

Artikel 18: Verhindering of Afwezigheid van Langere Duur van Cliëntzijde
Afgezegde zorguren worden in rekening gebracht. Vakanties of langere afwezigheid dient u minimaal 8 weken voorafgaand aan het geplande tijdstip schriftelijk door te geven aan Hadi Zorg.

Indien de vakantie of afwezigheid niet tijdig wordt doorgegeven, is Hadi Zorg genoodzaakt de ingeplande zorg te declareren.

Artikel 19: Door Cliënt Gevraagde Beëindiging of Vermindering van Zorg
Beëindiging vóór het einde van de indicatie of vermindering van de in de zorgovereenkomst overeengekomen hoeveelheid zorg dient minimaal 8 weken voorafgaand schriftelijk doorgegeven te worden aan Hadi Zorg.

Wanneer beëindiging of vermindering van de zorg binnen de 8 weken vóór kennisgeving aan Hadi Zorg ingaat, dan wordt de voor de resterende weken reeds ingeplande zorg gedeclareerd.

Artikel 20: Beëindiging van Rechtswege, Door Overmacht of na Beoordeling van Hadi Zorg
De zorgverlening zal beëindigd worden door Hadi Zorg indien:

  • U door verhuizing het werkgebied van Hadi Zorg verlaat.
  • Bij overlijden van de cliënt.
  • U uw thuiszorgrekeningen niet betaalt (in geval van PGB of particuliere cliënt).
  • U wettelijk gezien geen recht meer heeft op zorgverlening (einde indicatie of opname in een zorginstelling).
  • Zorgverlening in redelijkheid niet verlangd kan worden (bijvoorbeeld: cliënt is niet thuis of verleent geen medewerking).
  • Onze medewerkers in de uitvoering van hun werkzaamheden bij u een naar onze inschatting onaanvaardbaar risico op infecties lopen of bij onverantwoorde werkomstandigheden (weigering Arbo-voorschriften).
  • Onze medewerkers niet meer naar wens kunnen werken of gevaar lopen bijvoorbeeld bij ontoelaatbaar gedrag van de zijde van de cliënt in de vorm van seksuele intimidatie, agressie, geweld, discriminatie of vooroordelen.

Artikel 21: Wijziging van Geplande Zorgverlening door Omstandigheden Buiten de Macht van Hadi Zorg
Hadi Zorg heeft een inspanningsverplichting tot het leveren van zorg. Indien geplande zorg niet kan worden verleend door ziekte van medewerkers of door calamiteiten, wordt dit zo spoedig mogelijk medegedeeld.

De zorg zal in overleg met u ingehaald worden op een ander tijdstip of uitgevoerd worden door een andere medewerker, eventueel ook op een ander tijdstip.

Artikel 22: Arbeidsomstandigheden
In het kader van de Wet Arbeidsomstandigheden zorgt Hadi Zorg voor goede werkomstandigheden voor haar medewerkers. Omdat de werkzaamheden bij u thuis worden uitgevoerd, stelt Hadi Zorg eisen aan de veiligheid en hygiënische situatie.

Voor verplegende en verzorgende hulpverlening kunnen aanpassingen in uw woonomgeving nodig zijn, zoals de plaatsing van hulpmiddelen zoals een hoog/laag bed of een tillift. Indien u niet akkoord gaat met voorgestelde aanpassingen, kan dit reden zijn om de zorg (deels) stop te zetten.

Indien onze medewerkers in de uitvoering van hun werkzaamheden een naar onze inschatting onaanvaardbaar risico op infecties lopen, kan de zorg met onmiddellijke ingang worden beëindigd en de overeenkomst worden opgezegd.

Indien onze medewerkers niet naar wens kunnen werken in geval van discriminatie of ongewenst (seksueel) gedrag, neemt Hadi Zorg maatregelen ter bescherming van haar medewerkers.

Mocht u een huisdier hebben, dan verzoeken wij u, indien onze medewerker hierom vraagt, het huisdier tijdens de zorgverlening in een andere ruimte te laten verblijven.

Voor alle zorgwerkzaamheden dienen de Praktijkrichtlijnen Fysieke Belasting (Groene Praktijkregels) van de Arbo nageleefd te worden.

Artikel 23: Voorwaarden voor Huishoudelijke Zorgverlening
Huishoudelijke verzorging omvat allerlei activiteiten die betrekking hebben op licht tot zwaar huishoudelijk werk, verzorging van was of boodschappen doen. Medewerkers werken volgens richtlijnen en afspraken en zijn hiervoor opgeleid.

Omdat iedere thuissituatie uniek is, verzoeken wij u bij aanvang van de hulpverlening onze medewerkers duidelijk op de hoogte te stellen van uw eisen en wensen met betrekking tot:

  • Onderhoud van vloeren, meubilair, textiel.
  • Gebruik van huishoudelijke apparaten (zoals wasmachines, droogtrommels).
  • Gebruik van werkmaterialen.

Artikel 24: Regels met Betrekking tot Huishoudelijke Verzorging

  • Huishoudelijke verzorging heeft uitsluitend betrekking op werk binnenshuis (met uitzondering van ramen zemen aan de buitenkant of boodschappen doen, indien dit in de indicatie is opgenomen).
  • Ramen mogen alleen aan de buitenkant gezeemd worden indien dit veilig is en geen gevaarlijke werksituaties oplevert (bijvoorbeeld op balkons).
  • Ladders mogen niet gebruikt worden, noch binnen- noch buitenshuis.
  • Het tillen van zware meubels en apparaten mag alleen met hulp van een andere persoon.
  • Grote huishoudelijke klussen, zoals ramen lappen of vloeren schrobben, worden niet vaker dan eens per maand uitgevoerd.
  • Het is verboden om medewerkers uw pincode te geven bij het doen van boodschappen of voor enige andere reden.

Artikel 25: Hygiënisch Werken
Onze medewerkers volgen richtlijnen voor hygiënisch werken, opgesteld door Hadi Zorg, voor uw gezondheid en die van onze medewerkers. Medewerkers weten te handelen in situaties met verhoogd risico op besmetting, zoals contact met urine, ontlasting, braaksel, bloed of wondvocht.

Indien u situaties meldt waarin een verhoogd risico bestaat, worden extra beschermende maatregelen getroffen, zoals het dragen van handschoenen en het gebruik van desinfecterende middelen.

Artikel 26: Materialen en Schoonmaakmiddelen
Hadi Zorg vereist dat materialen die worden gebruikt veilig, hanteerbaar en deugdelijk zijn. Indien werkmaterialen ontbreken, kunnen medewerkers hun werkzaamheden niet uitvoeren. Dit kan leiden tot opschorting of weigering van zorg.

Wij verzoeken u zorg te dragen voor voldoende werkmaterialen en schoonmaakmiddelen van goede kwaliteit.

Uitlsuilingscriteria 

Neem contact met ons op

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare